pondělí 20. srpna 2012

Baltic Cup Lotyšsko a poslední test před mistrovstvím světa


Už loni na podzim, když jsem zjistil, že letošní MS ve formuli je v Evropě jsem věděl, že vrcholem letošní sezóny bude právě tato akce. Letos jsem kvůli paddleboardingu a dvou surftripech za vlnami na Cabo a do Maroka na formuli moc nepotrénoval, ale po závodech v Chorvatsku jsem cítil, že mám formu a že by účast na MS nemusela být ostudou. MS bylo letos naplánováno v Lotyšsku v městečku Liepaja, což je místo pro windsurfing jako stvořené.

Na závodech na Baltu jsem byl už před třemi roky a věděl jsem, jak umí být podmínky zde kruté. Při větru kdy se v chorvatsku dělají půlmetrové vlny, jsou v Lotyšsku už třímetrová hovada a ovládnout formulový plovák, tak je skutečná adrenalinová zkouška. Nechtěl jsem ponechat nic náhodě a vyrazil jsem tak na MS pět dní dopředu abych se mohl zúčastnit i přípravného závodu, který byl zároveň součástí Baltic Cupu.



Tyto přípravné závody si většinou nenechá ujít
většina účastníku MS, protože jsou nejlepší přípravou na samotný hlavní závod. Jezdec může otestovat nastavení svého materiálu přímo na místní podmínky a být si tak před hlavním závodem jistý, že je vše jak má být.






Do Baltic Cupu se nakonec přihlásilo 85 závodníku. Ti nejlepší z nejlepších ještě chyběli, ale i tak zde byla nesmírně vysoká úroveň, která se sejde jen na pár závodech ročně.Za tři dny jsme nakonec odjeli 6 RZ ve slabším a středním větru. V těchto podmínkách jsem si věřil a nakonec jsem obsadil 23. místo, což beru jako zatím svůj nejlepší výsledek. Další z Čechů se umístil Patrik Hrdina na 34. místě.




















Dnes máme odpočinkový den a od zítra začíná MS. Vrchol letošní sezóny je tady. Cíl je jasný, dostat se do zlaté skupiny…

Žádné komentáře:

Okomentovat