úterý 17. září 2013

Mistrovství republiky ve windsurfingu – 1. Místo ve třídě Formula a 2. Místo ve třídě slalom!


Druhý zářijový víkend se v yacht club Dyje na Nových Mlýnech uskutečnilo třídenní mistrovství republiky ve funboardových windsurfingových třídách Formula a Slalom. Dlouho se spekulovalo, jestli nebyla chyba uskutečnit MČR letos v České republice, ale nakonec se jinde závody zorganizovat nepodařilo a tak to zůstalo jako jediná možná varianta. Windsurfingový bůh nás ale nechtěl nechat ve štychu a tak si pro nás na pátek a sobotu připravil na české poměry mimořádně kvalitní větrné podmínky. Moje ambice směřovali především ke třídě Formula. Ve slalomu jsem letos žádný závod neodjel a tak jsem mohl být výsledkem jen příjemné překvapen.

Harmonogram byl nakonec takový, že v pátek se odjely tři rozjížďky formule, v sobotu ráno se za silného větru odjelo celé mistrovství republiky ve slalomu a odpoledne se pak pokračovalo ve formulových rozjížďkách.

V pátek jsem rozjel MČR ve formuli podle svých představ a po prvním dni jsem se dělil s Honzou Skřepkem o první místo. Hned v závěsu byl ale Patrik Hrdina, který vyhrál dvě rozjíždky a z třetí byl diskvalifikován pro předčasný start. Bylo tedy jasné, že po škrtačce (která je ve třídě Formula po 4 RZ) se Patrik posune před nás. Jen dva body za námi byl také Milan Kir následován Filipem Myškou, takže všechno bylo otevřeno.

V sobotu jsme se probudili do velmi větrného, ale taký deštivého a mrazivého dne. Nezbývalo, ale než sebrat síly, připravit si několik plachet a čekat na start slalomu. Já jsem trochu zariskoval a i přes to, že vítr byl místy opravdu silný, jsem zvolil variantu 111l prkna a 7.0 plachty. Vítr během jednotlivých eliminací klesal, takže se tato volba ukázala jako správná. Ve slalomu jsem opravdu neměl co ztratit a tak jsem do toho šel od začátku na plno a až na jedno zaváhání v druhé eliminaci, kdy jsem spadl na bójce, jsem podával velmi vyrovnané výkony a všechny zbylé eliminace jsem dojel na medailovém umístění. Nakonec to s přehledem stačilo na druhé místo za prvním Tomášem Malinou, který mistrovství republiky vyhrál suverénním způsobem, kdy všechny eliminace vyhrál. Pro mě bylo ale druhé místo velké překvapení a taky velká radost. Zvlášť když na prvním a třetím místě se umístili kluci, kteří jezdí výhradně slalom a formuli se nevěnují.

O to s větší chutí jsem nastoupil do odpoledních rozjížděk formule. Věděl jsem, že pokud předvedu podobné výkony jako v pátek, mělo by mi to na bednu stačit. Nakonec se mi ale dařilo o dost lépe a obě odpolední rozjížďky jsem vyhrál, díky čemuž jsem udržel první místo. Vzhledem k tomu, že předpověď na neděli co se větru týče, byla nulová, věděl jsem, že pořadí už bude konečné. Poprvé jsem vyhrál mistrovství republiky ve třídě Formula v mužské kategorii. Vzhledem k tomu, že před posledním závodem vedu i český pohár v třídě formula, mohl by se mi letos podařit takzvaný double.



Děkuji sponzorům Starboard, Severne, Jerky a Paddleboardshop.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat